Riptide - Vance Joy

莫西顾:

       《Riptide》是澳洲另类民谣歌手Vance Joy的代表作。Vance Joy曾经是一名职业橄榄球员,最终放弃体育选择了音乐。

         Vance Joy的声音极具个人特色,一开口就会惊艳到你,这首歌层次感极强,从最开始欢快的吉他声开始,再到Vance Joy的开口,一气呵成,然后一段哼唱之后,鲜明的节奏加快,最后的间歇式停顿又让这首歌更富节奏性。网易云音乐评论里清一色的抱怨排名太低。Taylor Swift(超链接)也翻唱了Vance Joy的这首《Riptide》,钢琴的伴奏让这首歌变成了抒情风,相比较而言,我更偏爱原版。


歌词:

I was scared of dentists and the dark
我害怕牙医和黑暗
I was scared of pretty girls
我害怕美女和
and starting conversations
挑起话题
Oh, all my friends are turning green
我所有的朋友都面露嫉妒
You're the magician's assistant
因为你就是
in their dreams
他们梦想中的
uh ooh ooh oooh
啊 哦哦哦
uh ooh ooh and they come unstuck
啊 哦哦 他们要不受控制了
Lady, running down to the riptide
冲下洪流吧姑娘
Taken away to the dark side
带走黑暗的一面
I wanna be your left hand man
我想做你的那一半
I love you when you're singing
我喜欢你
that song and
唱歌的样子
I got a lump in my throat because
我如鲠在喉
You're gonna sing the words wrong
因为你唱错了词
There's this movie that I think you'll like
我觉得你会喜欢这部电影
This guy decides to quit his job
男主辞职
and heads to New York City
去了纽约
This cowboy's running from himself
这牛仔为了生计奔波
And she's been living on the highest shelf
而女主是个富家小姐
uh ooh ooh oooh
啊哦哦哦
uh ooh ooh and they come unstuck
啊哦哦 他们要不受控制了
Lady, running down to the riptide
冲下洪流吧姑娘
Taken away to the dark side
带走黑暗的一面
I wanna be your left hand man
我想做你的那一半
I love you when you're singing
我喜欢你
that song and
唱歌的样子
I got a lump in my throat because
我如鲠在喉
You're gonna sing the words wrong
因为你唱错了词
I just wanna, I just wanna know
我只想只想知道
If you're gonna, if you're gonna stay
你会不会留在我身边身边
I just gotta, I just gotta know
我只想只想知道
I can't have it, I can't have it any other way
我是不是没法拥有你
I swear she's destined for the screen
难道那种故事只能发生在荧屏
Closest thing to Michelle Pfeiffer
那么像米歇尔法伊弗
that you've ever seen, oh
的一个故事 哦
Lady, running down to the riptide
冲下洪流吧姑娘
Taken away to the dark side
带走黑暗的一面
I wanna be your left hand man
我想做你的那一半
I love you when you're singing
我喜欢你
that song and
唱歌的样子
I got a lump in my throat because
我如鲠在喉
You're gonna sing the words wrong
因为你唱错了词
Oh lady, running down to the riptide
哦 冲下洪流吧姑娘
Taken away to the dark side
带走黑暗的一面
I wanna be your left hand man
我想做你的那一半
I love you when you're singing
我喜欢你
that song and
唱歌的样子
I got a lump in my throat because
我如鲠在喉
You're gonna sing the words wrong
因为你唱错了词
Oh lady, running down to the riptide
哦 冲下洪流吧姑娘
Taken away to the dark side
带走黑暗的一面
I wanna be your left hand man
我想做你的那一半
I love you when you're singing
我喜欢你
that song and
唱歌的样子
I got a lump in my throat because
我如鲠在喉
You're gonna sing the words wrong
因为你唱错了词
I got a lump in my throat
我如鲠在喉
because you're gonna sing
因为你
the words wrong
唱错了词 

评论
热度(247)
©安珜 | Powered by LOFTER